Aquest bloc sorgeix com una proposta lúdico-filosòfica derivada de les experiències viscudes dins el claustre, a l’ombra dels tres xiprers.

Gent del Claustre

dilluns, 12 d’abril del 2010

No ho he pogut evitar.


Companys, us haig de fer partícips de la preocupació que m’assalta des de fa unes hores. Sols us vull fer saber, i quedi clar que m’incloc en tot el que diré, que últimament, trobo, ens estem enfonsant dins una al·lucinació general un tant perillosa ( fins el punt que a voltes em sembla veure que les soles de les nostres bambes espellifades han deixat de trepitjar les pedres fredes, fresquíssimes del claustre per enlairar-se lleument sobre l'escorça de la terra ). Tot plegat ho atribueixo a una comprensible febrada producte de la joventut; i és que som pocs, tenim molt caràcter, hi ha un gran potencial i per postres ens encanta això que fem. Sentén així que creiem, després d’haver llegit aquest o aquell altre text, haver vist les grans cares de la història del pensament aparegudes a les parets de les nostres habitacions, talment com apareix el rostre de Jesucrist a les humitats,  per  fer-nos portadors del bon criteri, del bon judici i de la llum total de l’univers. 

No obstant, al meu parer, fora bo no oblidar mai quina és i serà la nostra posició dins el món, no obviar que els nostres cossos simples amb simples extremitats rauen i rauran per sempre més instigats al descens de la gravetat. Els bons judicis i els bons criteris, ara mateix, una servidora no pot saber quins son, ho sabrem mai del tot ? Bé, ni idea, però podem produir elucubracions i diàlegs, discussions, ens podem posicionar i fer-ho amb amor, amb passió, fins i tot amb cert escàndol,  sigui com sigui de segur que ens divertirem. Però que l’al·lucinació no prengui més terreny del necessari, i ja que semblem ser d’allò més vàlids i fèrtils en l’aprenentatge del desemmascarament de l’estupidesa, ja que semblem aptes i enginyosos en refutar el dogma i l’opinió no fonamentada i finalment, ja que volem i desitgem posseir una òptica crítica davant totes les coses, procurem també ser igualment hàbils en la bona relació entre uns i altres, en primer lloc perquè ens veiem fins i tot dins la sopa i  tots sabem que és pesat viure amb recels, en segon lloc perquè fet i fet no val gents la pena establir més conflicte del necessari, -entenent que el conflicte és necessari per a produir noves visions i noves vies de pensament, però no val per res quan es tracta d’esdevenir bons companys, o si que val però sempre amb una intenció sanejadora -. Llavors, algú em podria dir i de fet  m’ho dic jo mateixa: perquè ens hem de '' portar  bé '' ? cal aquest discurs pseudohippie? Doncs em dic que sí, que cal, que tranquils, calma i a poc a poc.
 
Pensem-hi, a qui li pot interessar la intel·ligència que malmet, que ens fa agres i malcarats? com bé diu un dels nous amics que he tingut la ocasió de conèixer aquests últims mesos, la filosofia l’hem de fer entre tots i totes,  potser això vol dir baixar-nos els fums sense que hàgim de trair-nos l’ego o els criteris, potser sols vol dir mesurar les paraules, no abusar tant excessivament dels judicis – dels judicis de dins i dels judicis de fora -  i abandonar les inseguretats i les pors. Hem de gaudir d'això que tenim, que és ben maco !

PD: Demà a primera hora classe al bar. Porteu drogues, beure, música i churris a disposar.

PD2: Per la Gemma i en Sergi hi hauran jocs de cucanya, un balencí, l'Ulisses de James Joyce i un piano de colors.

4 comentaris:

Gemma ha dit...

Sí que és maco, això que tenim, i estic molt contenta d'haver trobat -per fi- un entorn tan ple d'inquietuds, aquest bullici d'idees i d'opinions i de discussions que no puc evitar que em faci por perdre algun dia, ara que tot just començo a entreveure en què pot arribar a consistir la vida que m'agrada i que vull.
Això no treu que jo també m'adoni del perill que en aquesta "ascensió", no sé com dir-ho perquè no quedi místic (que no ho és), perdem l'humilitat o ens creguem qui sap què. De fet ja et vaig dir l'altre dia que últimament em veig massa condescendent i no m'agrada. Però crec que un toc d'atenció com aquest que fas aquí és un bon senyal, i que podem estar molt bé i molt a gust sense necessitat de xocs d'egos ni males paraules. És cosa de tots, els canvis es comencen per un mateix. Així que no ho sé, enfortim aquestes pells tan fines que tenim i estimem-nos els uns als altres com ens estima el Senyor. Ah, i em reservo el piano de colors!

Unknown ha dit...

d'aquí a Lourdes l'any que ve nena, tu i jo.

Unknown ha dit...

Més us val seguir les sàvies paraules de la gossa basca; que sinó, després, un acaba matant a una usurera i a la seva pobra germana.

núria ha dit...

que m'anomenis gossa basca és un bon motiu per penedir-me del que he dit i treure la destral, però bueno, haver callat, oi?




joder, no tinc cap tipus d'orgull